Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łętowni

34-242 Łętownia 286

Tel: 18 2773001

zswlentowni@onet.eu

Adres

34-242 Łętownia 286


Tel: 18 2773001


zswlentowni@onet.eu


Kontakt

Zespół Szkolno-Przedszkolny

w Łętowni

E-mail:

zswlentowni@onet.eu

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1592087
  • Do końca roku: 251 dni
  • Do wakacji: 58 dni

Muzeum Inżynierii Miejskiej i Ogrodu Doświadczeń w Krakowie

22 maja 2018 roku, dzieci   z  klasy I b, II, III a ze Szkoły Podstawowej w Łętowni  pojechały na wycieczkę w ramach projektu pn. ,, Kompetencje- kluczowe czynniki sukcesu” do Muzeum Inżynierii Miejskiej i Ogrodu Doświadczeń w Krakowie.

Uczniowie wzięli udział w dwóch  lekcjach j muzealnych ,, spotkanie z Brombą o mierzeniu” oraz ,,W dawnej drukarni”. Dzieci  dowiedziały się różnych rzeczy na temat mierzenia, poklasyfikowały  przedmioty wg ich zastosowania. Zmierzyły wybranymi  miarkami   wskazane   przedmioty  z najbliższego otoczenia. Utrwaliły sobie jednostki do mierzenia długości.

Uczestnicy lekcji ,,W dawnej drukarni oglądali maszyny i narzędzia drukarskie, zapoznali się z początkami drukarstwa  i  osiągnięciami Gutenberga. Zobaczyli jak powstawały pierwsze drukowane książki , aby potem wykonać samodzielnie swoją książkę.

Potem dzieci  mogły się przekonać czy mają żyłkę naukowca i konstruktora i mogli  zdobyć wiedzę tylko z pozoru ,,Nie taką prostą”, świetnie się przy tym bawiąc.

To wszystko mogli odkryć w czterech strefach nauki i zabawy.

,,Główka pracuje”- umożliwiła podróż w świat matematycznych zagadek i łamigłówek.

Z kolei stanowiska z Mechanicznego placu zabaw” obrazowały prawa fizyczne i ich definicje, a dzieci samodzielnie lub w parach poznały wybrane prawa i zasady mechaniki. Swoją kreatywność dzieci uwolniły w strefie,, Pomyśl, zrozum, zrób”. W  strefie ,,T echno świat” dzieci poznały supernowoczesne technologie oraz zanurzyły się w wirtualnej rzeczywistości.

W Ogrodzie Doświadczeń podstawą  było zwiedzanie polegające na doświadczaniu sensorycznym. Dzieci uczestniczyły  w eksperymentach z wykorzystaniem urządzeń, prezentujących różne zjawiska fizyczne i przyrodnicze. Np.pryzmat, który tworzy ze światła słonecznego piękną tęczę,
kalejdoskop… Układ luster, jak w popularnej zabawce – pod kątem 60 stopni, ale kolorowych szkiełek brak, peryskop. Przy innym stanowisku mogli sprawić, że powstanie wir wodny i obserwować jego niepowtarzalne zachowanie, które wynika z prędkości kręcenia korbą…