Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łętowni

34-242 Łętownia 286

Tel: 18 2773001

zswlentowni@onet.eu

Adres

34-242 Łętownia 286


Tel: 18 2773001


zswlentowni@onet.eu


Kontakt

Zespół Szkolno-Przedszkolny

w Łętowni

E-mail:

zswlentowni@onet.eu

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1623737
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Język angielski

Witam serdecznie,

w związku z zaistniałą sytuacją przesyłam dzieciom zadania do samodzielnego wykonania z języka angielskiego. Tym razem ograniczę materiał tylko do tego, który został zaproponowany przez wydawnictwo w podręczniku i zeszycie ćwiczeń, żeby łatwiej było się Państwu zorientować, co do wymagań z języka angielskiego.

W nauce pomocnym będzie również skorzystanie ze strony wydawnictwa Macmillan, na której znajdują się nagrania do ćwiczeń. Adres strony podany jest na tylnej okładce podręcznika. Należy wejść na stronę Macmillan – strefa ucznia – szkoła podstawowa klasy 1-3, wybrać nazwę podręcznika Tiger 3 i rozwinąć, tam Państwo znajdziecie pupil's audio – czyli nagrania dla ucznia.

 

Bardzo proszę przyswoić materiał podany poniżej z rozdziału 4.

Pojedyncze słówka należy umieć na pamięć oraz pisać, natomiast całe zdania rozumieć ze słuchu oraz podczas czytania. Nauką wymowy, komunikacji oraz samego czytania zajmiemy się na lekcji. W celu utrwalenia wymaganych słów i zdań pomogą ćwiczenia wskazane poniżej.

Materiał do samodzielnej nauki:

–                    nazwy pożywienia ze strony 33 w książce w zadaniu 2 (przepisz pięć razy),

–                    słówka opisujące jedzenie ze strony 71 (przepisz pięć razy):

raw – surowy, fresh – świeży, sweet – słodki, sour – kwaśny, crunchy - chrupiący

–                    nazwy posiłków (przepisz pięć razy): breakfast – śniadanie, lunch – lunch (lekki posiłek spożywany w trakcie przerwy obiadowej najczęściej pomiędzy 10 a 13), dinner – obiad, supper - kolacja

–                    struktury:

a)  I like (juice) and (strawberries). – Lubię (sok) i (truskawki).,

I don't like (juice) or (strawberries)., – Nie lubię (soku) lub (truskawek)., 

I like (juice) but I don't like (strawberries)., - Lubię (sok) ale nie lubię (truskawek).,

I love (juice). - Uwielbiam (sok).,

What about you? - A ty?,

UWAŻAJ na 3 osobę liczby pojedynczej:

She/he likes (juice).- Ona/on lubi (sok).,

She/he doesn't like (juice). - Ona/on nie lubi (soku).,

She/he loves (juice). - Ona/on uwielbia (sok).

b)  Do you like (juice)? - Czy lubisz sok?, Yes, I do. - Tak., No, I don't. - Nie

 

Zadania z podręcznika, które należy wykonać w zeszycie:

ćw. 4 str 33,

Zadania w zeszycie ćwiczeń:

–                    str. 38 ćw. 1, 2,

–                    str. 40 ćw.  1, 2,

–                    str. 42 ćw. 1,

–                    str. 44 ćw. 1, 2,3,

–                    str. 46 ćw. 1,2,

–                    str. 47 ćw. 3, 4 (Healthy meals – zdrowe posiłki),

–                    str. 81

 

Zadania będą sprawdzane po powrocie do szkoły.

Można skorzystać ze słownika online lub translatora (jest dużo różnych w sieci), wpisać słówko lub całe zdanie i posłuchać wymowy.

Zachęcam również do korzystania ze stron internetowych do nauki języka, np.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/, gdzie można znaleźć gry, piosenki, filmiki, zagadki z działu FOOD.

 

Ps. Dla uczniów, którzy oddali ćwiczenia do sprawdzenia przesyłam kopie stron. Można je wydrukować lub wystarczy wpisać odpowiedzi do zeszytu z numeracją ćwiczenia i strony.

 W razie pytań lub wątpliwości proszę pisać na adres: dominikasuska@vp.pl

 Poniżej ćwiczenia do pobrania:)

Pozdrawiam i życzę nie tylko miłej, ale i owocnej nauki :-).