Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łętowni

34-242 Łętownia 286

Tel: 18 2773001

zswlentowni@onet.eu

Adres

34-242 Łętownia 286


Tel: 18 2773001


zswlentowni@onet.eu


Kontakt

Zespół Szkolno-Przedszkolny

w Łętowni

E-mail:

zswlentowni@onet.eu

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1598661
  • Do końca roku: 246 dni
  • Do wakacji: 53 dni

Koduj z nami! Roboty Finch w Łętowni.

W październiku 2016 roku, w naszej szkole, odbyły się warsztaty z programowania w środowisku Scratch z użyciem robotów. Teraz roboty typu Finch  powróciły do Łętowni. W marcu i kwietniu możemy cieszyć się nimi podczas zajęć koła „Koduj z nami!” oraz lekcji informatyki i techniki.

Programowanie w ostatnich latach zyskało status priorytetu, ponieważ uczy wielu  umiejętności niezbędnych we współczesnym świecie. Świadome wykorzystywanie nowoczesnych technologii, kreatywność, samodzielne poszukiwanie rozwiązań,  praca w zespole, umiejętność prezentacji własnych pomysłów, analizowanie informacji czy wykorzystywanie wiedzy w praktyce to niektóre z nich. Celem podejmowanych działań jest przełamanie stereotypowego myślenia, że programowanie jest trudne i niezrozumiałe, że jest przeznaczony tylko dla wybranych.

W tym roku szkolnym realizujemy innowację pedagogiczną „Koduj z nami!”. Jej część stanowi działalność Lokalnego Klubu Kodowania. Głównym celem podejmowanych działań jest stymulowanie aktywności poznawczej i twórczej uczniów. Zgodnie z podstawą programową do zajęć komputerowych dla II etapu kształcenia ogólnego, innowacja ta ma na celu:

  • Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera.
  • Wykorzystywanie komputera do poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do rozwijania zainteresowań.
  • Komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych.

 

Cele ogólne:

  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
  • Rozwiązywanie problemów i komunikowanie się z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych.
  • Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych, bezpiecznego zachowania w sieci  i przestrzegania praw autorskich.
  • Kształtowanie umiejętności wyszukiwania, gromadzenia, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
  • Rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej.
  • Kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów na różnych przedmiotach.
  • Wykorzystanie elementów programowania na wszystkich przedmiotach szkolnych.
  • Uatrakcyjnienie nauczania.
  • Stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu (m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji).

 

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • tworzy logiczne instrukcje dotyczące codziennych czynności,
  • tworzy polecenia do osiągnięcia określonego celu,
  • wykorzystuje programowanie do sterowania robotem lub istotą na ekranie komputera,
  • podpatruje, jak pracują inni uczniowie, wymienia się z nimi pomysłami i swoimi doświadczeniami,
  • w algorytmicznym rozwiązywaniu problemu wyróżnia podstawowe kroki: określenie celu do osiągnięcia, znalezienie rozwiązania problemu dla przykładowych danych, opracowanie rozwiązania, zaprogramowanie rozwiązania i przetestowanie poprawności programu na przykładach,
  • testuje na komputerze swoje programy pod względem zgodności z przyjętymi założeniami o efektach ich działania, objaśnia przebieg działania programów,
  • potrafi konstruować skrypty różnorodne skrypty wykorzystując możliwości programu,
  • potrafi zaprojektować prostą grę, w której występują procesy wykonywane równolegle
  • potrafi zaprojektować multimedialną animację z wykorzystaniem wielu scen i animowanych obiektów,
  • stosuje różne sposoby przedstawiania algorytmów, np. w języku naturalnym, w postaci schematów blokowych, listy kroków,
  • porównuje efektywność różnych algorytmów/ rozwiązań danego problemu,

 

Programować może każdy dlatego zachęcamy do udziału w naszych zajęciach!