Edukacja wczesnoszkolna
Plan na 23 i 24 marca 2020r.
23.03
Bądźmy dobrymi Polakami, wykonujmy swoją pracę rzetelnie i sumiennie, to nasze zadanie.
Temat dnia: Cudze chwalicie, swego nie znacie. Temat do zeszytu: Wędrówki bliskie i dalekie
Dzisiaj praca z mapą. Myślę, że nie będzie z tym kłopotu, w naszej klasie często wiszą mapy, Wy lubicie na nich wyszukiwać wskazane miejsca. Przypomnijcie sobie cechy krajobrazów różnych regionów Polski: POMORZE, GÓRY, MAZURY , ŚLĄSK itd.
Przeczytaj tekst informacyjny o regionach w podręczniku na str.48 i 49, a następnie wykonaj ćwiczenia od 1 – 3, do ćwiczenia 3 uzupełnij do zeszytu tekst z lukami.
Łętownia – wieś położona na …………………… Polski, w województwie…………………, w powiecie………………. , w gminie…………………… . Leży na wysokości około… m n.p.m. w dolinie rzeki …………. . Łętownia zajmuje obszar …………. .Miejscowość liczy ok. ……………. mieszkańców.
(Dane do tekstu wyszukaj w Internecie).
Obowiązują jeszcze ćwiczenia; 4,5,6 i 7
Ćwiczenie 4 str. 56; łączymy zdania pojedyncze w zdania złożone za pomocą spójników, wykonaj do zeszytu zgodnie z podanym przykładem.
Kto lubi kodowanie? Wykonaj ćwcz.5 , ( strzałka skośna; idź po przekątnej, pierwsza litera zaznaczona, pierwsza strzałka oznacza drugą literę wyrazu).
Ćwiczenie 6, tworzymy przymiotniki od rzeczowników; np. (co?) bursztyn, (jaki?) bursztynowy, (co?) pole, (jaki?) polny
Ćwiczenie 7 nie sprawi Ci kłopotów, byliśmy na wycieczce w Ojcowie możesz na tej podstawie napisać program wycieczki wykorzystując wyrazy z ramki.
Matematyka. Zadania złożone i sprawdzenia, nadal stosujemy rozdzielność. Ćwiczenia str. 29 i 30
Jeśli napotkasz trudności z zadaniami proszę o kontakt.
W poniedziałki mamy wychowanie fizyczne.
Zadaj nam jedno ćwiczenie, napisz w komentarzach, wykonamy to ćwiczenie 10x.
1. Zrób 10 przysiadów! (Ja już zrobiłam).
ZACZYNAMY!!!.
24.03
Swoją postawą dajemy innym dobry przykład.
Zadania na wtorek. Język polski: Dzień odkrywców, Temat: Powtórki gramatyczne i ortograficzne. Podręcznik str. 47
Przeczytaj uważnie wyrazy z ramek, co zauważyłeś? ( pierwsza i druga ramka to rzeczowniki, trzecia to czasowniki, a czwarta to przymiotniki) na tej podstawie wykonaj ćwicz. 2.
Przeczytaj tekst pt. „Muzea dla wszystkich”, podręcznik str. 50
Wykonaj do zeszytu TEST WIEDZY O MUZEUM wybierając tylko prawidłowe odpowiedzi.
A. Eksponat to:
1. Przedmiot ustawiony w biblioteczce.
2. obrazek umieszczony w gazetce.
3. Przedmiot wystawiony na pokaz w muzeum.
4. Przedmiot wystawiony na sprzedaż.
B. Muzeum to:
1. Budynek, do którego nie można wchodzić.
2. Budynek, w którym wystawione są zbiory.
3. Sklep, w którym można kupić stare przedmioty.
4. Warsztat, w którym naprawia się stare sprzęty.
C. Kustosz to:
1. Osoba, która sprzedaje bilety do muzeum
2. Pracownik muzeum, który opiekuje się zbiorami.
3. Przewodnik po muzeum.
4. Wyjątkowo cenny eksponat.
D. Zbiory muzealne to;
1. Zbiórka ubrań na rzecz potrzebujących.
2. Kolekcja wszystkich przedmiotów mających wartość historyczną.
3. Duże skupisko ludzi.
4. Wystawa prac dzieci.
Wspólnie odwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie w Zakopanem. Namaluj w zeszycie jeden z oglądanych eksponatów. (Możesz obejrzeć jeszcze raz w Internecie).
Ćwiczenia, karty pracy - str. 58 i 59
Matematyka: Nadal utrwalamy wiedzę, zadania od 6 do 10 str.26 (P), temat do zeszytu; Zadania rozmaite.
Zadania są proste ale zmuszają do myślenia, możesz ułatwić sobie rysując ilustracje.
Mała podpowiedź do zad.10 – (Jeśli potrafisz sam nie czytaj; „dwie doby to ile godzin? Ile razy 16 godz. zmieści się w dwóch dobach? Ile to litrów wody?”). Ćwiczenia: Pomyślę i rozwiążę str.31
Jeśli napotkasz trudności proszę o kontakt.
PRACUJEMY!!!