Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łętowni

34-242 Łętownia 286

Tel: 18 2773001

zswlentowni@onet.eu

Adres

34-242 Łętownia 286


Tel: 18 2773001


zswlentowni@onet.eu


Kontakt

Zespół Szkolno-Przedszkolny

w Łętowni

E-mail:

zswlentowni@onet.eu

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1604497
  • Do końca roku: 241 dni
  • Do wakacji: 48 dni

Innowacja: Słownik polsko-niemiecko-ukraiński

Inspiracją do wprowadzenia innowacji w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łętowni była odpowiedź na aktualną sytuację polityczną w Europie i masową emigrację uczniów
z Ukrainy do polskich szkół, a także realizacją wymagań edukacyjnych zawartych w podstawie programowej z języka niemieckiego dla klas
VII-VIII. Wprowadzeniem innowacji było wyjściem na przeciw potrzebom poznawczym i emocjonalnym dzieci- zwłaszcza
z Ukrainy oraz potrzeba zachęcenia uczniów polskich do poszerzenia
i utrwalenia słownictwa.
Innowacja polegała na zaktywizowaniu uczniów do twórczych postaw poprzez działalność plastyczno - techniczną, stwarzaniu uczniom możliwości samorealizacji i przyjemnego spędzania czasu na zajęciach lekcyjnych i indywidualnych konsultacjach.
Projekt słownika polsko-niemiecko-ukraińskiego uczniowie mieli wykonać w kreatywny sposób wykorzystując różne materiały. Pracę można było wykonać tylko zespołowo i każda grupa musiała być mieszana tzn. uczniowie z Polski i z Ukrainy. Każda z grup wylosowała zakres obowiązującego słownictwa zgodny z wytycznymi podstawy programowej języka niemieckiego.
Zrealizowano następujące bloki tematyczne:


• Jedzenie i napoje-Essen Und Trinken
• Rodzina i zawody-Familie Und Berufe
• Szkoła-Schule-Schulsachen-Przyory szkolne
• Ubrania-Klamotten
• Dom i umeblowanie- Haus Und Möbel
• Verkehrsmittel-Środki transportu
• Czas wolny-Freizeit
• Hobbi-Hobby
• Owoce i warzywa-Obst Und Gemüse
• Alfabet- Alphabet
• Sport i sprzęt sportowy-Sport und Sportgeräte

Słownik powstał w trzech językach: polskim, niemieckim i ukraińskim. Wymagana była wersja kreatywna, pobudzająca różne zmysły: wzrok, dotyk, słuch lub zapach.
Metody dydaktyczne stosowane podczas realizacji założeń innowacji zaktywizowały uczniów do pracy oraz wykształciły w nich nowe umiejętności i kompetencje.
Podstawowym celem innowacji było wprowadzenie ucznia
w świat sztuki, plastyki. Poprzez zastosowanie różnorodnych metod, form i profesjonalnych technik uczniowie mogły poznać otaczający świat wszystkimi zmysłami.
Innowacja pedagogiczna „Gemeinsam können wir viel"- „Razem możemy wiele" przyniosła pozytywne efekty zarówno dla samych uczestników, jak i wpłynęła na pracę placówki poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły dzięki wykorzystaniu różnorodnych technik i metod pracy podczas realizacji innowacji pedagogicznej.
Innowacja pedagogiczna„Gemeinsam können wir viel"- „Razem możemy wiele" odniosła sukces według nauczycielki realizującej ją, samych uczniów oraz rodziców i rodzin z Ukrainy, którzy byli zachwyceni wytworami dzieł swoich dzieci oraz ich nieszablonowością w wykonaniu.