Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łętowni

34-242 Łętownia 286

Tel: 18 2773001

zswlentowni@onet.eu

Adres

34-242 Łętownia 286


Tel: 18 2773001


zswlentowni@onet.eu


Kontakt

Zespół Szkolno-Przedszkolny

w Łętowni

E-mail:

zswlentowni@onet.eu

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1598393
  • Do końca roku: 247 dni
  • Do wakacji: 54 dni

Język angielski

Witam serdecznie,

w związku z zaistniałą sytuacją przesyłam dzieciom zadania do samodzielnego wykonania z języka angielskiego. Tym razem ograniczę materiał tylko do tego, który został zaproponowany przez wydawnictwo w podręczniku i zeszycie ćwiczeń, żeby łatwiej było się Państwu zorientować, co do wymagań z języka angielskiego.

W nauce pomocnym będzie również skorzystanie ze strony wydawnictwa Macmillan, na której znajdują się nagrania do ćwiczeń. Adres strony podany jest na tylnej okładce podręcznika. Należy wejść na stronę Macmillan – strefa ucznia – szkoła podstawowa klasy 1-3, wybrać nazwę podręcznika Tiger 2 i rozwinąć, tam Państwo znajdziecie pupil's audio – czyli nagrania dla ucznia.

 

Bardzo proszę przyswoić materiał podany poniżej z rozdziału 4.

Pojedyncze słówka należy umieć na pamięć oraz pisać, natomiast całe zdania rozumieć ze słuchu oraz podczas czytania. Nauką wymowy, komunikacji oraz samego czytania zajmiemy się na lekcji. W celu utrwalenia wymaganych słów i zdań pomogą ćwiczenia wskazane poniżej.

Materiał do samodzielnej nauki:

- słownictwo ze strony 39 w książce w zadaniu 3 (przepisz cztery razy):

board game – gra planszowa, hide and seek – zabawa w chowanego, football – piłka nożna, basketball – koszykówka, cards – karty, tag – berek, hopscotch – gra w klasy, computer game – gra komputerowa, play – grać, bawić się, np. play hide and seek – bawić się w chowanego,

- nazwy miejsc w szkole ze strony 44 w książce w zadaniu 1 (przepisz cztery razy):

classroom – klasa (sala), gym – sala gimnastyczna, siłownia, corridor – korytarz, library – biblioteka, canteen – stołówka, playground – plac zabaw,

- struktury:

a) I want to play basketball. - Chcę zagrać w koszykówkę.

b) I don't want to play basketball. - Nie chcę grać w koszykówkę.

c) Do you want to play basketball? - Czy chcesz grać w koszykówkę?

Yes, I do. - tak., No, I don't. - Nie., No thanks. - Nie, dzięki., Yes. Good idea!- Tak. Dobry pomysł.

d)  What's the game? - Jaka to gra?, It's basketball. - To koszykówka.

e)  You can play cards. - Możesz grać w karty.

You can't play in the classroom. - Nie możesz grać w klasie.

f)  It's break time. - Czas na przerwę.

 

Zadania w zeszycie ćwiczeń:

–                    str. 38 ćw. 1, 2,

–                    str. 42 ćw. 1,2,

–                    str. 44 ćw. 1, 2,

–                    str. 46 ćw. 1,2,

–                    str. 47 ćw. 3,4,

Zadania będą sprawdzane po powrocie do szkoły.

Można skorzystać ze słownika online lub translatora (jest dużo różnych w sieci), wpisać słówko lub całe zdanie i posłuchać wymowy.

Zachęcam również do korzystania ze stron internetowych do nauki języka, np.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/, gdzie można znaleźć gry, piosenki, filmiki, zagadki.

 

Ps. Dla uczniów, którzy oddali ćwiczenia do sprawdzenia przesyłam kopie stron. Można je wydrukować lub wystarczy wpisać odpowiedzi do zeszytu z numeracją ćwiczenia i strony.


 W razie pytań lub wątpliwości proszę pisać na adres: dominikasuska@vp.pl

Poniżej ćwiczenia do pobrania:)

Pozdrawiam i życzę nie tylko miłej, ale i owocnej nauki :-).