Język angielski
Witam serdecznie,
w związku z zaistniałą sytuacją przesyłam dzieciom zadania do samodzielnego wykonania z języka angielskiego. Tym razem ograniczę materiał tylko do tego, który został zaproponowany przez wydawnictwo w podręczniku i zeszycie ćwiczeń, żeby łatwiej było się Państwu zorientować, co do wymagań z języka angielskiego.
W nauce pomocnym będzie również skorzystanie ze strony wydawnictwa Macmillan, na której znajdują się nagrania do ćwiczeń. Adres strony podany jest na tylnej okładce podręcznika. Należy wejść na stronę Macmillan – strefa ucznia – szkoła podstawowa klasy 1-3, wybrać nazwę podręcznika Tiger 3 i rozwinąć, tam Państwo znajdziecie pupil's audio – czyli nagrania dla ucznia.
Bardzo proszę przyswoić materiał podany poniżej z rozdziału 4.
Pojedyncze słówka należy umieć na pamięć oraz pisać, natomiast całe zdania rozumieć ze słuchu oraz podczas czytania. Nauką wymowy, komunikacji oraz samego czytania zajmiemy się na lekcji. W celu utrwalenia wymaganych słów i zdań pomogą ćwiczenia wskazane poniżej.
Materiał do samodzielnej nauki:
– nazwy pożywienia ze strony 33 w książce w zadaniu 2 (przepisz pięć razy),
– słówka opisujące jedzenie ze strony 71 (przepisz pięć razy):
raw – surowy, fresh – świeży, sweet – słodki, sour – kwaśny, crunchy - chrupiący
– nazwy posiłków (przepisz pięć razy): breakfast – śniadanie, lunch – lunch (lekki posiłek spożywany w trakcie przerwy obiadowej najczęściej pomiędzy 10 a 13), dinner – obiad, supper - kolacja
– struktury:
a) I like (juice) and (strawberries). – Lubię (sok) i (truskawki).,
I don't like (juice) or (strawberries)., – Nie lubię (soku) lub (truskawek).,
I like (juice) but I don't like (strawberries)., - Lubię (sok) ale nie lubię (truskawek).,
I love (juice). - Uwielbiam (sok).,
What about you? - A ty?,
UWAŻAJ na 3 osobę liczby pojedynczej:
She/he likes (juice).- Ona/on lubi (sok).,
She/he doesn't like (juice). - Ona/on nie lubi (soku).,
She/he loves (juice). - Ona/on uwielbia (sok).
b) Do you like (juice)? - Czy lubisz sok?, Yes, I do. - Tak., No, I don't. - Nie
Zadania z podręcznika, które należy wykonać w zeszycie:
ćw. 4 str 33,
Zadania w zeszycie ćwiczeń:
– str. 38 ćw. 1, 2,
– str. 40 ćw. 1, 2,
– str. 42 ćw. 1,
– str. 44 ćw. 1, 2,3,
– str. 46 ćw. 1,2,
– str. 47 ćw. 3, 4 (Healthy meals – zdrowe posiłki),
– str. 81
Zadania będą sprawdzane po powrocie do szkoły.
Można skorzystać ze słownika online lub translatora (jest dużo różnych w sieci), wpisać słówko lub całe zdanie i posłuchać wymowy.
Zachęcam również do korzystania ze stron internetowych do nauki języka, np.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/, gdzie można znaleźć gry, piosenki, filmiki, zagadki z działu FOOD.
Ps. Dla uczniów, którzy oddali ćwiczenia do sprawdzenia przesyłam kopie stron. Można je wydrukować lub wystarczy wpisać odpowiedzi do zeszytu z numeracją ćwiczenia i strony.
W razie pytań lub wątpliwości proszę pisać na adres: dominikasuska@vp.pl
Poniżej ćwiczenia do pobrania:)
Pozdrawiam i życzę nie tylko miłej, ale i owocnej nauki :-).